EN |    2:53:45 AM   1396 / 05 / 29
    ورود

"خدایا به ما ظرفیت و لیاقتی عطا کن که بتوانیم ناشر بخشی از خبری باشیم که تو اراده کرده ای در هستی نشر یابد"
 

 

 

 
 

 
همزمان با اغاز هفته ملی سلامت زنان، اولین همایش ملی زن، خانواده و سلامت برگزار می شود...

1396 / 05 / 22  -10:25
تعداد مشاهدات :16

نهمین همایش بین المللی مدیریت بیمارستانی با رویکرد مدیریت منابع بیمارستانی در مرکز همایش های بین المللی رازی برگزار می شود...

1396 / 04 / 01  -9:27
تعداد مشاهدات :80

 

 

 
 

 
نهاد کتابخانه های عمومی کشور در راستای تاریخ فرهنگ رضوی و گسترش کتابخوانی و مطالعه کتاب¬های مناسب و مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین(ع) در نظر دارد به مناسبت ایام فرخنده دهه کرامت هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی را برگزار نماید...

1396 / 03 / 25  -8:39
تعداد مشاهدات :85

سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران صبح سه شنبه پیش با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه شهر آفتاب افتتاح شد...

1396 / 02 / 16  -10:42
تعداد مشاهدات :105

 

 

 

شرح وظایف نیروهای روابط عمومی دانشگاه


مدیر روابط عمومی:         
•    برنامه‌ریزی، سازماندهی، بسیج امکانات و منابع، هدایت، نظارت و کنترل بر امور مرتبط با مخاطبان داخلی و خارجی دانشگاه
•    مدیریت و نظارت بر فرآیند انجام اقدامات لازم به منظور برقراری ارتباط با دانشگاه ها، مؤسسات و مراکز دولتی و غیردولتی
•    برنامه‌ریزی و مدیریت اقدامات لازم به منظور آشنا نمودن مخاطبان داخلی و خارجی دانشگاه با رسالت، اهداف، برنامه‌ها و فعالیت های دانشگاه
•    مدیریت امور اجرائی برگزاری مراسم و همایش‌های مربوط به واحدهای تابعه دانشگاه طبق برنامه مصوب واحدهای ذیربط
•    مدیریت انتشار نشریه‌های خبری با انجام هماهنگی های لازم با واحدهای ذیربط
•    مدیریت فعالیت های مختلف تبلیغاتی دانشگاه در حیطه شرح وظایف اداره
•    فراهم نمودن زمینه لازم به منظور برقراری ارتباط و تفاهم بین دانشجویان، کارکنان، استادان و مسئولان دانشگاه
•    مدیریت امور پیمایش محیطی دانشگاه در زمینه سنجش نگرش، عقاید، نظرات و خواسته‌های مخاطبان داخلی و خارجی دانشگاه در قالب نظرسنجی، مطالعات محیطی و .... انعکاس نتایج آن به رئیس دانشگاه و حوزه‌های ذیربط
•    نظارت و مدیریت امور مربوط به تشریفات و پذیرایی مهمانان داخلی و خارجی
•    مدیریت فرآیند برقراری ارتباطات دو جانبه خبری و اطلاعاتی بین اداره و واحدهای تابعه دانشگاه و رسانه‌های گروهی
•    تنظیم و ارائه برنامه‌ و بودجه حوزه
•    تنظیم و ارائه گزارش های عملکرد دوره‌ای حوزه به مراجع ذیصلاح
•    جمع آوری اطلاعات اخبار و آمار لازم به منظور تهیه بروشورها و مجلات داخلی در چارچوب ضوابط و موازین مربوطه
•    نظارت و کمک در تهیه مقدمات لازم جهت برگزاری جشن ها، کنفرانس ها، سمینارها، ملاقات ها و مسافرت مقام ها
•     انجام امور تشریفاتی و پذیرایی از لحظه ورود تا خروج میهمانان طبق برنامه
•    همکاری در تهیه، بررسی و تنظیم اسناد و مدارک جهت تنظیم لوایح و یا تصویب نامه یا آیین نامه
•    آگاه ساختن مردم از پیشرفت ها و نتایج برنامه ها و فعالیت های دانشگاهی از طریق رسانه های جمعی، تشکیل جلسات سخنرانی، بررسی و تنظیم نظرات و آراء عمومی در رابطه با نحوه فعالیت دانشگاه به منظور ارائه به آن ها



اداره برنامه ریزی و مطالعات افکار عمومی:
•    ایجاد بانک اطلاعاتی از سیاستها، برنامه ها، عملکردها و فعالیتهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به روز نمودن و نگهداری مستمر آن به منظور راهنمائی سریع مردم و استفاده مسئولین.
•    بررسی و تعیین نیازهای آموزشی کارکنان روابط عمومی های واحدهای تابعه و ستادی و برنامه ریزی برگزاری کارگاههای آموزشی تخصصی روابط عمومی برای آشنایی شاغلین در روابط عمومی های تابعه مجموعه دانشگاه با جدیدترین علوم ارتباطات و روابط عمومی.
•    برنامه ریزی، برآورد و پیگیری برای دریافت اعتبارات مورد نیاز روابط عمومی براساس برنامه عمل سالانه و نظارت بر هزینه کرد اعتبارات دریافت شده.
•    تحلیل محتوای مقالات و گزارشهای مندرج در مطبوعات، رسانه ها و سایر متون به صورت دوره ای در زمینه فعالیتها و اقدامات دانشگاه و ارائه به مسئولین ذیربط.
•    نقد و بررسی و تحلیل بازتاب فعالیتهای دانشگاه از نظر اقشار مردم، رسانه ها و مدیران دستگاههای دیگر و ارائه گزارش آن.
•    نقد و بررسی عملکرد روابط عمومی دانشگاه و روابط عمومی های تابعه
•    برنامه ریزی و نظارت بر مطالعات افکار عمومی دانشگاه و واحدهای تابعه
•    برنامه ریزی برای برگزاری جلسات ادواری با مسئولان روابط عمومی واحدهای وابسته (کمیته اطلاع رسانی)
•    برنامه ریزی و فراهم کردن تسهیلات لازم برای بازدیدها، سفرها و اردوهای آموزشی برای کارکنان روابط عمومی .
•    تهیه و تدوین گزارش عملکرد دوره ای و سالانه دانشگاه براساس شاخصهای تعیین شده و موارد ارسالی از معاونتها، واحدهای وابسته.
•    بررسی و ارائه پیشنهاد برای اشتراک با مجلات تخصصی روابط عمومی.
•    برنامه ریزی به منظور افزایش مهارتها
•    نقد و بررسی و تحلیل بازتاب فعالیتهای دانشگاه از نظر اقشار مردم، رسانه ها و مدیران دستگاههای دیگر و ارائه گزارش آن
اداره اطلاع رسانی الکترونیک
•    اطلاع رسانی الکترونیک همایش ها و کنگره های مرتبط با حوزه  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
•    به روزرسانی و تقویت پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی
•    بهره گیری از سیستم خروجیRSS خبرگزاریها و پایگاه های اطلاع رسانی مرتبط با دانشگاه و همچنین تولید RSS بخشهای خبری پایگاه اطلاع رسانی
•    پوشش سریع و دقیق اخبار و تصاویر تولیدی روابط عمومی و واحدها از طریق پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه
•    ایجاد هماهنگی با حوزه فناوری اطلاعات به منظور فراهم کردن زیرساخت سخت افزاری و تهیه نرم افزارهای مورد نیاز برای توسعه روابط عمومی الکترونیک
•    طراحی بخشهای مختلف در سایت روابط عمومی چون تاریخچه، اخبار، پیامهای بهداشتی، دفترچه راهنمای تلفن و ... به منظور تسهیل دسترسی مخاطبان به اطلاعات مورد نیاز
•    اطلاع رسانی از طریق سامانه پیام کوتاه
•    انجام نظرسنجی های الکترونیک در زمینه موضوعات مرتبط با دانشگاه
•    به روزرسانی تابلوهای اطلاع رسانی الکترونیک
•    توسعه ارتباطات مردمی از طریق صندوق الکترونیک و راه اندازی سرویس پیام کوتاه و پاسخگویی سریع و دقیق به پیامکها و نامه های الکترونیک مردم
•    تولید و توزیع مناسب لوح های فشرده چند رسانه ای در خصوص گرامیداشت مناسبتها و اطلاع رسانی موضوعات مهم و ضروری
•    فراهم کردن زیرساخت مناسب برای ایجاد و توسعه سامانه تلفن گویا، سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و مرکز تماس مشتریان (Contact Cenetr)
•    دریافت درخواستهای مردمی از طریق وب سایت و انعکاس به رئیس دانشگاه و اخذ دستور و انتقال به ذینفع
•    پاسخگویی به تلفن
•    مطالعه کلیه جرائد و روزنامه ها و استخراج مطالب و مقالاتی که مستقیماً و یا غیر مستقیم در ارتباط با مسائل دانشگاه



اداره ارتباطات:
•    هماهنگی انجام مصاحبه های درخواستی از سوی خبرنگاران و تهیه گزارشهای خبری
•    بررسی انتقادات و سئوالات مندرج در مطبوعات و انعکاس یافته در برنامه های صدا وسیما و ارسال آنها به مسئولان ذیربط و دریافت پاسخ برای انعکاس در رسانه ها
•    تهیه و تولید خبر
•    ترتیب دادن مصاحبه های اختصاصی ، مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی با مسئولان دانشگاه و تهیه و توزیع اطلاعات     تکمیلی با موضوع مورد مصاحبه بین خبرنگاران
•    تهیه جوابیه، توضیح، اصلاحیه، تکذیبیه و تائیدیه برای مطبوعات و صدا و سیما
•    برگزاری سفرهای مطبوعاتی و اعزام خبرنگاران برای بازدید از طرحهای شاخص
•    تهیه متون ارتباطی و رسانه ای برای مصاحبه مسئولان
•    تهیه و ارسال زیرنویسهای بهداشتی درمانی و مقاله های تخصصی به مطبوعات وصدا وسیما
•    ارسال آگهی و رپرتاژ آگهی به مطبوعات، صدا و سیما و سایر رسانه ها و پیگیری فاکتورها
•    هماهنگی پخش تیزرهای تبلیغاتی و آموزشی از صدا وسیما و تلویزیون شهری
•    هماهنگی برای انعکاس مقالات و متون رسانه ای در رسانه ها
•    تهیه متون اطلاع رسانی با گرایش ارتقای فرهنگ سلامت و انعکاس در رسانه ها
•    انتشار نشریه های داخلی و برون سازمانی
•    تنظیم و تدوین نظام نامه اشتراک، تامین و توزیع نشریات و مطبوعات برون سازمانی و نظارت بر حسن اجرای آن.
•    تهیه، تنظیم و اجرای تقویم سالانه ملاقات اقشار مختلف مردم با مسئولان دانشگاه
•    دریافت نظرات، پیشنهادات وسؤالات مردم ازطریق تماس تلفنی، حضوری، نامه و بررسی آنها
•    برنامه ریزی در راستای برگزاری جلسات پرسش و پاسخ مدیران ارشد دانشگاه با کارکنان و مخاطبان خاص، جمع بندی و تحلیل و ارائه نتایج آن به مسئولین ذیربط
•    اداره کردن سیستم تلفن گویا و تلفن پیام گیر شبانه روزی دانشگاه
•    ارتباط مستمر با روابط عمومی های تابعه  
•    پیگیری فاکتورهای ارسال آگهی و رپرتاژ آگهی به مطبوعات، صدا و سیما و سایر رسانه ها
•    برنامه ریزی، هماهنگی و اجرای انتخابات اعضای شورای پذیرش و بررسی پیشنهادات هر دو سال یکبار
•    برگزاری جلسات شورای پذیرش و بررسی پیشنهادات کارکنان
•    تهیه صندوق پیشنهادها و نصب آنها در مکانهای قابل دسترسی آسان کارکنان
•    سازمان دهی چگونگی دریافت، ثبت، رسیدگی و پذیرش یا رد پیشنهادها و پاسخ دادن به پیشنهاد دهندگان و یاری در اجرای پیشنهادهای پذیرفته شده
•    دریافت نظرهای کارشناسی و تصمیم گیری درباره امتیازبندی آنها
•    تصویب پیشنهادهای پذیرفته شده و ارسال گزارش لازم برای مقام وزارت برای صدور دستور اجرا به واحدهای مربوط
•    نظارت و پیگیری اجرای پیشنهادهای پذیرفته شده
•    رسیدگی به اعتراضهای پیشنهاد دهندگان درباره نتیجه ارزشیابی از پیشنهادها



اداره فرهنگی و انتشارات:
•    برگزاری مراسم و مناسبتهای ملی، مذهبی، انقلابی، صنفی و تشکیل دبیرخانه دائمی مراسم و مناسبتها با همکاری و مشارکت سایر واحدهای دانشگاه
•    مشارکت و همکاری در برگزاری سمینارها و گردهمائی های تخصصی دانشگاه
•    تدوین و اجرای طرح جامع تبلیغات برای فضا سازی فرهنگی تبلیغی در داخل ساختمان های دانشگاه
•    مدیریت نمایشگاه ها در خارج و داخل دانشگاه با همکاری و مشارکت مراکز ذیربط
•    تولید و سفارش ساخت آگهی های تلویزیونی، تیزر و فیلمهای مورد نیاز برای تبلیغ و مستندسازی عملکرد دانشگاه
•    تهیه و توزیع هدایا، لوح تقدیر برای مناسبتهای مرتبط با ریاست دانشگاه
•    اجرای برنامه سازی مشترک با تهیه کنندگان و برنامه سازان صدا و سیما و سایر ارگانها جهت تهیه فیلمهای آموزشی
•    تهیه، تدوین و اجرای تقویم مراسم درون سازمانی
•    تهیه و تنظیم آرشیو عکس و فیلم از فعالیتها و دستاوردهای دانشگاه
•    تهیه آلبوم عکس بازدید های ریاست دانشگاه
•    برگزاری نمایشگاه های عملکرد، برای آشنایی اقشار مردم با فعالیتها و دستاوردهای دانشگاه
•    برگزاری مسابقه های فرهنگی و آشنایی با دستاوردهای دانشگاه، برای عموم مردم
•    برگزاری جشنواره ها و نمایشگاههای عکس برای آشنایی مردم با نتایج اقدامات و فعالیتهای دانشگاه
•    اقدام برای چاپ و انتشار عملکرد سالانه دانشگاه
•    انجام هماهنگی های لازم برای چاپ و انتشار بروشور بولتن، پمفلت، تراکت و پوستر به منظور معرفی و اشاعه سیاستها، برنامه ها و فعالیتهای دانشگاه و آموزش همگانی سلامت
•    ایجاد آلبوم عکس دیجیتال دانشگاه با استفاده از عکسهای منتخب قدیمی و جدید
•    تکثیر و چاپ روی لوح فشرده برنامه های مختلف دانشگاه
•    مسئول سالن اجتماعات  و آمفی تئاتر دانشگاه
•    آرشیو پارچه و بنر،پوستر، آرم، نشریه ، پمفلت و ...
•    طراحی پوستر ، آرم ، بنر تبلیغاتی و نشریات
•    فیلمبرداری از برنامه های مختلف دانشگاه